En merkevare med energi til alle

En merkevare med energi til alle

Som regionens leverandør av energi – og bredbåndstjenester er vår oppgave å sørge for at nabolaget vårt får en enklere hverdag – enten du er gründer, etablert eller nystartet bedrift, gammel eller ung, forelder eller barn & unge. Vi skal være gode for hele bredden av behov. Samtidig vet vi at gode tjenester i seg selv ikke er nok. Vi må også skape en god og effektiv kommunikasjon som alle type kunder forstår og har nytte av.

Nøkkelen til vellykket kommunikasjon er først og fremt å tilby relevant innhold for den enkelte kunde, og selvsagt alltid sørge for at vi kommuniserer med dem via de kanalene de ønsker. Valgfrihet og selvbetjening har blitt viktige stikkord i denne sammenhengen. Så også for oss i NEAS.

Skreddersydd applikasjon til kundene våre

Dette skal vi legge til rette for i en ny App som lanseres i år. Her kan man på en enkel måte bestemme selv og tilpasse kundeforholdet akkurat slik våre kunder selv ønsker. Kanskje vil du velge inn andre kanaler i TV-pakken? Eller bytte strømavtale? Hvordan du ønsker å snakke med oss blir også enkelt; du velger selv om det skal være SMS, e-post, push-varslinger eller chat. Og alt kan selvsagt gjøres enkelt på mobiltelefonen.

Smart teknologi sørger for at kommunikasjonen også tilpasses hver enkelt kundeprofil. Du skal rett og slett få informasjon og nyheter som er tilpasset ditt behov og bruksmåte. Applikasjonen vil blant annet aktivt foreslå sammensetninger av tjenester som gir økonomiske fordeler for deg. Også matnyttige tips og aktuelle nyheter vil skreddersys ditt behov.

Vi lytter til kundene våre

For å skape de beste kommunikasjonsløsningene har vi stort fokus på å få med oss kundene på reisen. Kundeundersøkelser og brukertestinger er viktige verktøy i denne sammenhengen. Her har vi med oss ivrige kunder som hjelper oss med å teste ut og skape bedre løsninger. Ny teknologi gjør det også mye lettere for oss å raskt kunne teste ut nye ideer, tilpasse dem og sørge for at det er tjenester som dere kunder faktisk vil ha. Det gjør vårt innovasjonsarbeid ikke bare mer effektivt, men også gøy, for da vet vi at kundene vi like dette. Med introduksjonen av «Medsponsor» sjekket vi nettopp i forkant om det var en god ide, og det viste seg at det stemte i og med at et overveldende antall kunder ga oss tommel opp for dette. Hittil har over 1100 kunder blitt medsponsorer, og vi vil fortsette å jobbe aktivt for å få med mange flere.

intro-tekst

Nye nettsider

I 2017 lanserte vi også nye nettsider. På samme måte som i applikasjonen vår er fokuset enkelhet og nytteverdi. De nye sidene er gjort langt mer oversiktlig og er basert på tilbakemeldinger fra våre kunder, og analyser vi har gjort på hvordan kundene våre navigerer og ønsker innholdet vårt presentert. Nettsider er et arbeid som aldri helt er ferdig, så her vil vi gjennom 2018 forbedre og tilpasse etterhvert som vi lærer mer om hva dere som kunder ønsker fra oss.

Trådløse frustrasjoner får hjelp

Et område vi ofte ser kan by på utfordringer og frustrasjon er bruk av bredbåndstjenester. Dette gjelder spesielt wifi / trådløse nettverk. Vi har jobbet mye med å forenkle dette, lage gode bruksanvisninger og bedre brukeropplevelsen. Blant annet har vi nå både en god brosjyre som kan lastes ned eller bestilles, og i tillegg har vi laget en informasjonsfilm hvor vi også har lagt vekt på å minske frustrasjon og øke kompetansen til kundene våre så de lykkes bedre. Og selvsagt skal vi fortsette å hjelpe der vi kan i alle våre kommunikasjonskanaler.